Joulukalenteri - Luukku 10

/
0 Comments



Tällä kertaa voisin sanoa muutaman sanasen piirtämisen rinnalla kulkevasta harrastuksestani, valokuvaamisesta.

Kauaa en ole valokuvaamista ehtinyt harrastaa, vaan valokuvaamisen aloitin kunnolla sinä kesänä, kun pääsin ripille. Olin pitkään toivonut järjestelmäkameraa ja sisarukset yllättivät ostamalla porukalla Olympus e-450 järjestelmäkameran 18-42mm kittiputkella varustettuna lahjaksi.
Tällöin kuvaamiseni keskittyi pääosin sisarusteni koirien kuvaamiseen sekä satunnaiseen kasvien ja luonnon kuvaamiseen. Koirien kuvaaminen oli, ja on edelleen, mieluista, sillä nautin siitä tunteesta, kun nopeasti liikkuvasta koirasta saa hyvin onnistuneen kuvan niin rajauksen kuin tarkennuksenkin puolesta.

Tälläistä satunnaista kuvailua jatkui tähän kesään asti. Muutamia "isompia" valokuvaus projekteja oli silloin tällöin, mutta enimmäkseen kuvailu oli satunnaista.
Täytyy sanoa, että vaikka olen aina valokuvausesta pitänyt, olen vasta tänä vuonna olen innostunut kuvaamisesta eri tavalla. Tästä voidaan "syyttää" virtuaalihevosia ja kanssaharrastajia, jotka minut pyysivät kuvausseuraksi Laakson Pony and Young Riders Event -esteratsastuskisoihin. Tiesin, ettei oma olympus kittiputkineen olisi ollut mikään paras vaihtoehto isolle ratsastuskentälle, joten pyysin tädiltäni lainaan pidempiputkista Nikonin järjestelmäkameraa.
Suurin osa kuvista onnistui hyvin ottaen huomioon, että kyseessä oli ensimmäiset ratsastuskisat, joita olin kuvaamassa!

Laakson kisojen jälkeen innostuin kuvaamisesta oikein urakalla, ja olenkin käynyt kuluvan vuoden aikana kuvaamassa muutamat ratsastuskilpailut sekä useammat ravit. Raveja olen suurimmaksi kuvannut silloin, kun kaverillani on omia ponejaan startissa ja olen heidän kyydissään radalle päässyt.


Ja kuten yleensä tuppaa tapahtumaan, kasvaa nälkä syödessä. Itse olen alkanut haaveilemaan hieman paremmasta kamerasta pidemmällä ja valovoimaisemmalla putkella varustettuna. Osittain tähän vaikuttaa se, että tuolla omalla kittiputkella ei riitä millit hevoskilpailuiden kuvaamiseen, joten olen joutunut lainailemaan putkia ja kameroita milloin mistäkin. Ja tosiaan, kiitokset kaikille, jotka ovat kameroita ja putkiaan suostuneet lainaamaan! (:

Ensi vuonna tarkoitus olisi hankkia uusi, oma kamera putkineen ja koettaa kuvata huomattavasti useammat kisat kuin tänä vuonna! Toivotaan että kaikki menee suunnitelmien mukaan (:













Ei kommentteja:

Sisällön tarjoaa Blogger.